קידום אורגני ואינסטגרם – איך זה עובד ביחד?

כל מי שהקים עסק חדש מכיר את הדילמה העיקרית איתה צריך להתמודד איש השיווק: האם להשקיע את עיקר המשאבים בקידום אורגני של המותג, כלומר, ביצירת חשיפה טבעית של גולשים אשר עושים שימוש במנועי החיפוש השונים, או שמא להשקיע את המשאבים דווקא ביצירת תנועה ממומנת, למשל באמצעות פעילות ברשתות החברתיות השונות.

מובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו, ובעוד שבמקרים מסויימים קידום אתרים אורגני יכול לייצר ערך מוסף אמיתי לבית העסק לאורך זמן, במקרים אחרים דווקא הקידום הממומן הוא זה שיתאים יותר לצרכים השוטפים של העסק. עוד על קידום אתרים.

אולם נשאלת השאלה: האם יש בהכרח סתירה בין שני העולמות? האם השקעה, למשל, בקידום פרופיל העסק באינסטגרם בהכרח תבוא על חשבון הקידום האורגני (SEO) של העסק? ובכן, לא רק שהתשובה היא שלילית, אלא שבמקרים רבים אף הפוכה: השקעה באינסטגרם יכולה לשפר באופן דרמטי גם את הביצועים של קמפיין הקידום האורגני. במאמר הבא ננסה להמחיש כיצד השקעה עקבית ואיכותית בביצועים של פרופיל האינסטגרם יכולה לשפר את הקידום האורגני של המותג במנועי החיפוש, ולשפר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק, עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים ופופולריים.

פרופיל אינסטגרם יכול לסייע בהבנה שיש אבא ואמא לאתר

אחד הפקטורים המשמעותיים שיכול לסייע למותג להתקדם במנועי החיפוש בצורה אורגנית הוא הזהות של מי שעומד מאחורי המותג. כאשר לגוגל או למנועי חיפוש אחרים יש אינדיקציות שמי שעומד מאחורי האתר של המותג הוא גוף רציני, בעל סמכות, שם, מוניטין וניסיון בנישה, קל להם הרבה יותר להחליט להציב את אתר האינטרנט של המותג במקומות ריאליים בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

כאשר מותג פועל באמצעות אינסטגרם באופן עקבי, ומעלה תכנים איכותיים ומושקעים, מנועי החיפוש מבינים שלא מדובר בעוד פרויקט זמני, או פרויקט שאין מאחוריו אמא ואבא.

פרופיל אינסטגרם יכול ללמד על רמת פופולריות בנישה מסוימת

אם באופן כללי ננסה לתאר את הפעילות של מנוע החיפוש, הרי שבמקרים רבים, הוא היה מעוניין לספק לגולש את התשובה המדויקת ביותר, הטובה ביותר, המקיפה ביותר והנכונה ביותר לשאילתא שביצע הגולש, אב זאת באמצעות הגורם בר הסמכות הגדולה ביותר בנישה.

תוכן הוא נכס שקל מאוד לשכפל. כמעט כל מותג יכול להקים אתר אינטרנט ולייצר תוכן איכותי. ההבדל בין מותגים שונים בהקשר הזה הוא רמת הסמכות שהם מקבלים מקהל היעד שלהם. האם קהל היעד קשוב לתכנים שמפרסם המותג? עד כמה הוא נשב אוטוריטה בתחומו ועד כמה כדאי להקשיב לעצותיו?

כאשר מותג מסוים פועל באמצעות אינסטגרם בנישה מסוימת, קל באופן יחסי למדוד את רמת הפופולריות שלו בנישה הזאת. אמנם מספר עוקבים גבוה באופן יחסי יכול להעיד על כך שבית העסק השקיע משאבים בגיוס עוקבים באופן ממומן, אולם אם בית עסק אכן טרח והשקיע לא מעט כסף על מנת לשפר את המיצוב שלו בתחום מסוים באמצעות אינסטגרם – האין זה אומר שהוא יכול להיחשב לאוטוריטה של ממש בתחום שלו?

פרופיל אינסטגרם מוכיח שיש למותג כוונה מסחרית

לפעמים, כל מה שנדרש לו מנוע החיפוש כדי להחליט כיצד לדרג את בית העסק בדפי תוצאות החיפוש, הוא להבין היטב מהי הכוונה המסחרית שעומדת מאחורי המותג. פרופיל אינסטגרם פעיל מאפשר למנוע החיפוש להבין כי יש למותג כוונות מסחריות לגיטימיות, ושהוא נכון לבצע השקעות בתחום.

פרופיל אינסטגרם משפר את הסמכות שעומדת מאחורי האתר

כידוע, פרמטר חשוב נוסף שבו עושים מנועי חיפוש שימוש הוא מידת הסמכות שיש לאתר בנישה מסויימת. כאשר קהל היעד של המותג הוא קהל יעד פעיל באופן שוטף ברשת האינסטגרם, זה המקום שבו ניתן להפגין את הידע, הבקיאות או הקשרים שיש למי שעומד מאחורי המותג. לכן, אם ברצונכם לשפר את הסמכות של אתר האינטרנט שלכם, לעיתים הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חיזוק הפרופיל החברתי באינסטגרם שלו.

פרופיל אינסטגרם יכול ללמד על איכות התוכן שמייצר המותג

אינסטגרם הוא מקום שבו עולים תכנים שונים, החל מתכנים חובבניים למדי ועד לתכנים סופר מושקעים ומקצועיים. פרופיל אינסטגרם איכותי אליו מועלים כל העת תכנים איכותיים ברמת גימור מעולה – יכול להעיד לא מעט על בית העסק, על רמת המקצועיות שלו, על הנכונות שלו לשלם הרבה כסף על מנת לייצר הפקה איכותית ועוד. כל אלו הם כמובן גורמים שיכולים להשפיע בצורה ניכרת על הסיכוי של מותג מסוים להיות מקודם אורגנית בדפי תוצאות החיפוש.

פרופיל אינסטגרם יכול לסייע בחשיפת שם המותג לקהלים רחבים יותר

עוד פקטור מרכזי וחשוב בהרבה מן הפרויקטים העוסקים בקידום אורגני ובשיפור הנוכחות של מותג מסוים בדפי תוצאות החיפוש, הוא כמות החיפושים הישירים על שם המותג. לכאורה, ככל שכמות החיפושים החודשית אשר כוללת את שם המותג של בית העסק היא גדולה יותר, כך ניתן לראות בבית העסק אוטוריטה בתחום שבו הוא פועל. זהו ללא ספק פקטור בעל משמעות גדולה להצלחת תהליך קידום אורגני, עבור כמעט כל סוג של עסק.

פרופיל אינסטגרם פופולרי במיוחד, יכול לאפשר למי שעומד מאחוריו לייצר חשיפה גדולה לקהל יעד מגוון, שלאחר מכן יעשה שימוש בשם המותג במנוע החיפוש על מנת לנסות ולאתר את בית העסק. לכן, פעילות משמעותית, רציפה ואיכותית באינסטגרם יכולה להגדיל בצורה משמעותית את החיפושים של שם המותג בצורה ישירה, ומכאן גם לסייע לשיפור הדירוגים האורגניים של דפי האתר עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

לסיכום

פעילות רציפה, עקבית, איכותית ומקצועית ברשת החברתית של אינסטגרם יכולה לא רק להשפיע לחיוב על הנוכחות של המותג ברשת הזאת, אלא גם לסייע בצורה ניכרת, לאיכות הקידום האורגני של המותג בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

אולי יעניין אותך

מהי קניית עוקבים ?

מהי רכישת עוקבים באינסטגרם ואיך זה עובד? רכישת עוקבים באינסטגרם היא דרך פופולרית להגביר את הנוכחות שלך בפלטפורמה ולקבל יותר נראות. זה מאפשר לך להגדיל

קרא עוד »