האם נוכחות בסושיאל יכולה לעזור לאתר שלכם להתקדם בגוגל?

קידום אורגני של אתרים הוא לא עסק פשוט.

על מנת לשפר את הנראות של עמודי האתר השונים בדפי תוצאות החיפוש, בטח ובטח עבור שאילתות פופולריות שמתאפיינות בסביבת תחרות גבוהה, נדרש העסק להשקיע לא מעט מאמצים, הן בתוך האתר והן מחוצה לו. המשאבים המושקעים בתוך האתר מיועדים לייצר חווית שימוש טובה לגולשים, לאפשר להם למצוא מענה לשאילתא שביצעו, לארגן ולסדר את האתר במבנה שיאפשר לנווט בו בקלות, להתאים את האתר לתצוגה ושימוש במכשירים ניידים, להקפיד על תוכן מקורי ולא משוכפל ועוד. המשאבים המושקעים מחוץ לאתר מיועדים לסייע לבעלי האתר לבנות סמכות בנישה שבה פועל האתר. למידע נוסף על קידום בגוגל באתר של דניאל זריהן.

מדוע סמכות היא פקטור חשוב בקידום אתרים?

מבין אוסף האתרים הגדול שיכול להציע מענה פוטנציאלי לשאילתא שביצע הגולש, בדרך כלל, מעדיפים מנועי החיפוש השונים לדרג גבוה אתרים המתאפיינים ברמת סמכות גבוהה בנישה. מדוע? משום שמנועי החיפוש היו רוצים להעניק לגולשים תוצאות איכותיות, של אתרים בעלי מוניטין, שהוכיחו את עצמם, ושהסיכוי שהם ינצלו את תנועת הגולשים על מנת לגנוב פרטי הזדהות או תשלום, ולפגוע בפרטיות של הלקוחות או באבטחת המידע שלהם, הוא קטן.

נשאלת, אם כך, השאלה, כיצד מנועי החיפוש השונים מודדים את הסמכות של אתר הפועל בנישה מסויימת? התשובה לכך היא, שברוב המקרים, בעולם הדיגיטלי, סמכות נבנית באמצעות עדות של אתרים אחרים. עדות כזאת, יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות קישורים מאתרים סמכותיים אחרים, באמצעות בניית פרופיל אזכורים, וגם באמצעות פעילות ברשתות החברתיות.

איך פעילות ברשתות החברתיות יכולה לסייע לאתר שלכם לבנות סמכות?

כדי שמנוע החיפוש יתרשם שהאתר שלכם הוא אתר בר סמכות בתחום שבו הוא פועל, ושהתכנים שלו הם מעניינים, מוסיפים ערך לגולש, ומניעים אותו לפעולה, הוא יכול לעשות שימוש בסיגנלים חברתיים שונים.

אתר שזוכה לפרופיל פעילות גבוה ברשתות החברתיות ביחס לכמות התוכן שלו, יכול להיתפס בעיני מנוע החיפוש כאתר שמעניין גולשים. ככל שכמות השיתופים, הלייקים, התגובות, התיוגים וההמלצות גדול יותר ברשתות החברתיות, כך יכול להתרשם מנוע החיפוש שהאתר הזה הוא בעל ערך לגולשים.

פעילות ברשתות החברתיות כאסטרטגיית התקשרות מול הלקוח

השימוש בפרופיל פעיל ברשתות חברתיות יכול לסייע לאתר להעניק לגולשים באתר שירות טוב יותר, ולהשיב לפניות שלהם באמצעות הפרופיל החברתי. בתצורת עבודה זאת, יכול הגולש באתר לעשות שימוש בפרופיל אליו הוא כבר מחובר, לחסוך זמן יקר ברישום מיותר, ולפנות למוקד השירות של האתר כשהוא כבר מזוהה.

שילוב וגיוון דרכי יצירת הקשר באתר הוא נדבך חשוב בקידום אתרים. מנועי החיפוש השונים, ובפרט גוגל, יכולים לקבל את הרושם שמאחורי האתר עומד אדם אמיתי, להשוות את המידע שהצטבר עליו מכה וכמה מקורות, ולהבין שיש אבא ואמא לאתר.

פעילות באמצעות עמוד פייסבוק

עסק יכול לפעול, כמובן, במגוון רחב של רשתות חברתיות, אולם יצירת עמוד עסקי בפייסבוק יכולה לאפשר לבעל האתר לייצר אג'נדה משלו, לפרסם את השירותים והמוצרים שהוא מספק לקהל הלקוחות, לשלב תכנים בעלי ערך מוסף, ולייעד אותם לקהל יעד מפולח וממוקד.

פעילות באמצעות קבוצת פייסבוק

במקרים אחרים, יבחר בעל העסק להקים דווקא קבוצה בפייסבוק, ולמעשה לנהל באמצעותה קהילה. לקהילה יש בדרך כלל ערכים, שאיפות ומטרות, ובמסגרת שכל אלה מייצרים ניתן לעשות שימוש מושכל לצורך שיווק עדין ועקיף של מוצרים ושירותים.

פעילות בטוויטר

בישראל רשת הטוויטר נחשבת לפחות פופולרית בקרב צרכני הקצה, אולם לרשת מבוססת הציוצים הקצרים הזאת יש חשיבות גדולה ביכולת של חברה או עסק להעביר הודעות חשוב לקהל היעד הרלוונטי, גם אם באמצעות מתווכים כמו עיתונאים. רשת הטוויטר יכולה להוות במה לעסק בכל הקשור לטיפול בתלונות וכן לצורך מעקב אחר טרנדים ואחר פעילות המתחרים. פעולות אלו, יכולות בהחלט לחזק את המותג, ולסייע בקידום האורגני של דפי האתר השונים.

פעילות באינסטגרם

פרופיל חזק באפליקציית הרשת החברתית מבוססת התמונות והוידאו, יכול לחולל פלאים בפעילות השיווקית של העסק, וגם בתהליך הקידום האורגני שלו. הגידול העקבי במספר העוקבים, התגובות, השיתופים והתיוגים, יכולים בהחלט לסייע לעסק לשדר למנועי החיפוש שמדובר בחברה ברת סמכות בתחום שכדאי יהיה לדרג גבוה בתוצאות החיפוש.

פעילות ברשתות חברתיות אחרות

עסק שיפתח פרופיל ברשתות חברתיות כמו סנאפצ'אט וטיקטוק, המיועדות בעיקר לצעירים, ויהיה פעיל בהן באופן עקבי, יוכל כמובן, להגביר את הסמכות שלו בקרב בני הגיל הצעיר, ולהיות רלוונטי. פעילות כזו, יכולה גם להגדיל את נפח החיפושים אחר שם המותג, פרמטר בעל חשיבות עצומה בקידום אתרים אורגני.

לסיכום

מאחר שפעילות ברשתות החברתיות היא טקטיקת פעילות שמתבצעת מחוץ לאתר, ותלויה לא מעט בנכונות וברצון של קהל היעד לשתף פעולה, היא נחשבת לפעילות שיכולה להעיד על שביעות הרצון של גולשים מן האתר בצורה אובייקטיבית יותר. עסק שישכיל לשלב פעילות ברשתות החברתיות הרלוונטיות לקהל היעד שלו הוא מספק שירות, ירוויח בטווח הארוך גם בקידום האורגני של האתר.

אולי יעניין אותך

מהי קניית עוקבים ?

מהי רכישת עוקבים באינסטגרם ואיך זה עובד? רכישת עוקבים באינסטגרם היא דרך פופולרית להגביר את הנוכחות שלך בפלטפורמה ולקבל יותר נראות. זה מאפשר לך להגדיל

קרא עוד »